Uzbekistan, AIIB talk dev't of railway line from China via Kyrgyzstan

1432 просмотров
0
Ратель
Четверг, 06 Июн 2024, 17:00

The sides also discussed joint implementation of new initiatives included in the 2024–2026 Cooperation Program

Uzbekistan and the Asian Infrastructure Investment Bank (AIIB) discussed the development of international transport corridors, construction of China - Kyrgyzstan - Uzbekistan railway line, Trend reports.

A delegation from Uzbekistan led by Transport Minister Ilkhom Mahkamov met with the top officials of the Asian Infrastructure Investment Bank in China to discuss the issue.

During the meeting, Vice-President of the AIIB Konstantin Limitovskiy noted that cooperation in the implementation of international transport corridor projects is a priority task of the bank.

Читайте также
2023 US immigration annual report: How many Kazakh citizens applied

The sides also discussed the projects implemented with the financial support of the AIIB in the promising areas of cooperation, such as attraction of financial resources for the electrification of the Bukhara - Myskin - Urgench - Khiva railway line, reconstruction of the highway of international importance passing through Bukhara region, and development of public transport in the regions (purchase of buses).

The sides also discussed joint implementation of new initiatives included in the 2024–2026 Cooperation Program.

Specifically, the abovementioned program aims to fund 12 projects totaling $2.5 billion in the field of green energy, water supply, highway reconstruction, and infrastructure development.

Photo: Uzbekistan's Ministry of Transport.

YOU CAN SHARE YOUR OPINION AND DISCUSS THE ARTICLE ON OUR TELEGRAM CHANNEL!

Регистрация для комментариев:



Вам отправлен СМС код для подтверждения регистрации.




Министр внутренних дел РК
Назрела необходимость ограничения времени реализации спиртного в развлекательных заведениях. В указанных объектах в опьянении совершено более 1 400 преступлений, в том числе три убийства.
Новый статус Алматы: кому дали бата на площади Абая?
Что поможет самому большому городу Казахстана сформировать свой уникальный туристский бренд
Почему госпрограммы в Казахстане не доживают до конца
К 2025 году национальные проекты снова уходят в «концепции»
Как Алматы лишил Алма-Ату еще одного памятника
Репортажи из прошлого
Судмедэксперты по делу Bek Air: при «тысячекратных перегрузках» человек может выжить
В Алматы продолжаются слушания по делу о катастрофе самолета Fokker-100
КНР в Центральной Азии: инвестиции или долги?
Китай предлагает региону новую модель экономики
Метания правительства: реформа или откат к ручному управлению?
Экстренные меры по стабилизации экономики перечеркивают логику заявленных преобразований
Куантай Абдимади: Мужчина имеет право быть слабым
Актер о страхах, ролях и жизни между аулом и большим экраном
Трансформация ШОС – альтернатива «старым правилам»?
Константин Сыроежкин: Необходимо научиться ощущать себя суверенным государством
«Железная дорога в тупике»: как развивается казахстанская логистика
Эксперт о закрытии границ, дефиците вагонов и перспективах железнодорожных перевозок
Когда правительство возьмётся за яйца
Прагматично-патриотическое молодёжное движение издало "Ежедневник строителя Второй Республики" с цитатами президента