Number of passenger cars up in Kazakhstan

2062 просмотров
0
Ратель
Четверг, 16 Янв 2025, 17:00

The largest number of electric cars is registered in Almaty (7,157 units)

A total of 168.3 thousand motor vehicles were registered in November 2024, marking a 7.9% increase compared to the same period last year, Kazinform News Agency has learnt from the press service of the Bureau of National Statistics of the Agency for Strategic Planning and Reforms of the Republic of Kazakhstan.

Читайте также
Over 1,000 Kazakhstan-owned companies operate in Uzbekistan

According to the agency, the number of cars and trucks increased by 5.2% and 31% respectively, while the number of buses decreased by 14.4%.

As of December 1, 2024, the total number of registered vehicles stood 5,694.5 thousand in Kazakhstan, with passengers cars accounting for 88%, trucks – 9.9% and buses – 2.1%.

The total number of new passenger cars registered for the first time was 31,149. The highest registration numbers were recorded in the following cities and regions: Almaty (6,351 units), Astana (4,300), Shymkent (3,416), and the Almaty region (2,869).

Concurrently, the number of passenger e-cars increased 1.6 times compared to the same period last year, from 7,383 to 12,119 units. The largest number of electric cars is registered in Almaty (7,157 units), followed by Astana (1,464), and the Almaty region (621).

As reported earlier, 14,013 newborns were registered in the West Kazakhstan region last year, marking a significant increase of 2,096 compared to the 11,917 births recorded in 2023.

Photo credit: Agibay Ayapbergenov / Kazinform News Agency.

YOU CAN SHARE YOUR OPINION AND DISCUSS THE ARTICLE ON OUR TELEGRAM CHANNEL!

Регистрация для комментариев:



Вам отправлен СМС код для подтверждения регистрации.




Министр внутренних дел РК
Назрела необходимость ограничения времени реализации спиртного в развлекательных заведениях. В указанных объектах в опьянении совершено более 1 400 преступлений, в том числе три убийства.
Исторические претензии и внешнее воздействие – главные препятствия в интеграции стран Центральной Азии
Максим Крамаренко: Говорить о реальном политико-экономическом единстве региона пока рано
Новый статус Алматы: кому дали бата на площади Абая?
Что поможет самому большому городу Казахстана сформировать свой уникальный туристский бренд
Микробизнес под микроскопом – государство изучает, но не помогает
Казахстанские ИПшники выживают вопреки системе, придуманной вроде как для них
Как Алматы лишил Алма-Ату еще одного памятника
Репортажи из прошлого
КНР в Центральной Азии: инвестиции или долги?
Китай предлагает региону новую модель экономики
Стабильность ЕНПФ ценой потерь вкладчиков
Пенсионные накопления растут, но почти половина денег по-прежнему работает в минус
Куантай Абдимади: Мужчина имеет право быть слабым
Актер о страхах, ролях и жизни между аулом и большим экраном
Трансформация ШОС – альтернатива «старым правилам»?
Константин Сыроежкин: Необходимо научиться ощущать себя суверенным государством
«Железная дорога в тупике»: как развивается казахстанская логистика
Эксперт о закрытии границ, дефиците вагонов и перспективах железнодорожных перевозок
Когда правительство возьмётся за яйца
Прагматично-патриотическое молодёжное движение издало "Ежедневник строителя Второй Республики" с цитатами президента