Tajikistan, Kazakhstan and Uzbekistan to expand railway freight ties

1236 просмотров
0
Ратель
Суббота, 24 Мая 2025, 16:30

During the meeting it was noted that railway freight traffic between Uzbekistan and Kazakhstan reached 11.5 million tons in 2024

Kazinform - Delegations from Kazakhstan Railways, Uzbekistan Railways, and Tajik Railways state companies discussed increasing freight volumes and optimizing operations at the interstate junction points Oazis in Tajikistan and Saryagash in Uzbekistan during a trilateral working meeting in Kazakhstan, Trend reports via the Ministry of Transport of Tajikistan.

Читайте также
Tokayev meets with Executive Director of Green Climate Fund Mafalda Duarte

During the meeting it was noted that railway freight traffic between Uzbekistan and Kazakhstan reached 11.5 million tons in 2024. In the first four months of 2025, the average daily number of trains passing through the Saryagash junction stood at 26.

A significant increase was also observed in container shipments along the China – Central Asia route, which rose by 104 percent year-on-year, equivalent to 144 container trains.

The participants emphasized the importance of ensuring the timely acceptance and dispatch of goods, boosting the share of container transport, and increasing overall freight traffic between Tajikistan, Uzbekistan, and Kazakhstan.

According to the Statistics Agency under the President of Tajikistan, the country transported 1.904 million tons of cargo by rail from January through March 2025, including loading, unloading, and transit, an increase of 12.8 percent compared to the same period in 2024. Rail remains the dominant mode for international freight, accounting for 71.8 percent of Tajikistan’s total international cargo turnover.

Photo credit: Pixabay.

YOU CAN SHARE YOUR OPINION AND DISCUSS THE ARTICLE ON OUR TELEGRAM CHANNEL!

Регистрация для комментариев:



Вам отправлен СМС код для подтверждения регистрации.




Председатель Национального банка РК
Инфляция во многом у нас складывается из-за того, что слишком много денег в экономике. Соответственно, когда спроса много, а предложений товаров мало, естественно, что растет инфляция либо количество зарубежных товаров.
Константин Сыроежкин: Китай не намерен жертвовать своими национальными интересами
Руководство КНР прекрасно осознает, что некоторые силы «загоняют страну в угол»
Как Кайрат Нуртас провел 10 лет между двумя концертами на стадионе
От вступления в партию «Нур Отан» до свадьбы на Мальдивах и пятнадцати суток ареста
Петр Своик: «Мы не опаздываем, но пора действовать»
Эксперт о реформе Токаева, ошибках прошлого и о строительстве новой политической системы
Катастрофа Fokker-100 авиакомпании Bek Air: кто виноват, если пилоты – герои?
В алматинском суде прошли прения, сегодня состоится оглашение приговора
Кто изгнал стаи ворон из Алматы?
Живописный Казахстан: взгляд Андрея Михайлова
Новый статус Алматы: кому дали бата на площади Абая?
Что поможет самому большому городу Казахстана сформировать свой уникальный туристский бренд
Теперь Минфин знает, кто чем торгует и сколько зарабатывает
Казахстан завершает цифровизацию госфинансов
КНР в Центральной Азии: инвестиции или долги?
Китай предлагает региону новую модель экономики
Казахстан на переезде: мегаполисы растут, регионы пустеют
Миграция стала зеркалом экономических и социальных перемен
Роберт Зиганшин: «У каждого маньяка – своя мелодия»
Автор музыки к нашумевшему сериалу «5:32» о кино, деньгах и вдохновении
«Железная дорога в тупике»: как развивается казахстанская логистика
Эксперт о закрытии границ, дефиците вагонов и перспективах железнодорожных перевозок
Когда правительство возьмётся за яйца
Прагматично-патриотическое молодёжное движение издало "Ежедневник строителя Второй Республики" с цитатами президента