Osaka firm starts selling "fastest accelerating EV in the world"

2542 просмотров
0
Ратель
Среда, 23 Дек 2020, 16:30

The Osaka-based Aspark Co., which provides technicians for other firms, is selling 50 units of its Owl supercar with a price tag of about 350 million yen ($3.4 million). It has received four orders from overseas and several inquiries from Japan, the company said, Kyodo reports.

Читайте также
Abai’s bust unveiled at United Nations Office at Geneva

"This car is not sold for a mass market, but I hope even 1 percent of people like it," said Tsubasa Terakado, 29, who is in charge of development at the company.

The supercar project began in 2012, with Aspark President Masanori Yoshida, 48, aiming to develop «the only such product in the world by uniting the powers of technicians.»

Aspark chose to make the electric hypercar among various options, including medical robots and mowing machines, as it can be built with a smaller number of parts and a lower budget, the company said.

The firm set a goal to manufacture a vehicle «with the fastest acceleration in the world» so as to broaden the capacities of EVs, which have been typically known as environmentally friendly and fuel efficient, before starting test production in 2015.

The highest hurdle to development was tires to enable fast acceleration, leading the company's technicians to hold many meetings with tire makers.

"The horsepower of the car was strong enough, but it took some time to accelerate as tires did not smoothly grip the surface of the road," said Terakado.

Since 2018, Aspark has based its development at its manufacturing site in Turin, Italy, with more than 100 technicians from about 30 companies in Japan and overseas involved in the project.

"We will keep trying to develop products that we can showcase to the world," said Terakado. The company said it is considering developing flying cars for its next project.

Kazinform.

Регистрация для комментариев:



Вам отправлен СМС код для подтверждения регистрации.




Председатель Национального банка РК
Инфляция во многом у нас складывается из-за того, что слишком много денег в экономике. Соответственно, когда спроса много, а предложений товаров мало, естественно, что растет инфляция либо количество зарубежных товаров.
Константин Сыроежкин: Китай не намерен жертвовать своими национальными интересами
Руководство КНР прекрасно осознает, что некоторые силы «загоняют страну в угол»
Как Кайрат Нуртас провел 10 лет между двумя концертами на стадионе
От вступления в партию «Нур Отан» до свадьбы на Мальдивах и пятнадцати суток ареста
Лимоны под снегом: пенсионеры из ВКО в морозы выращивают экзотические фрукты и цветы
Недалеко от Усть-Каменогорска супруги Земляные создали настоящий оазис
Дело о крушение Fokker-100 Bek Air: хозяин дома признал свою вину
Однако он подлежит освобождению от уголовной ответственности согласно сроку давности
Кто изгнал стаи ворон из Алматы?
Живописный Казахстан: взгляд Андрея Михайлова
Новый статус Алматы: кому дали бата на площади Абая?
Что поможет самому большому городу Казахстана сформировать свой уникальный туристский бренд
Спасут ли экономику иностранные инвестиции или создадут «два Казахстана»?
Иностранцы получают «зеленый коридор» на 25 лет, а отечественные компании вынуждены выживать
КНР в Центральной Азии: инвестиции или долги?
Китай предлагает региону новую модель экономики
Средняя дивидендная доходность по рынку в Казахстане удвоилась в 2025 году
Почему активизировались инвесторы?
Роберт Зиганшин: «У каждого маньяка – своя мелодия»
Автор музыки к нашумевшему сериалу «5:32» о кино, деньгах и вдохновении
«Железная дорога в тупике»: как развивается казахстанская логистика
Эксперт о закрытии границ, дефиците вагонов и перспективах железнодорожных перевозок
Когда правительство возьмётся за яйца
Прагматично-патриотическое молодёжное движение издало "Ежедневник строителя Второй Республики" с цитатами президента